Kippi ja pussi

Posted on helmikuu 9, 2011 Kirjoittanut

28


Hei pitkästä aikaa! Moni on kysellyt että mihin se ukko on kadonnut, kun ei ole kirjoitellut… no koitetaan skarppailla tässä 🙂

Ajattelin kirjoitella vähän siitä, minkälaisia apukeinoja käytän perinteisen hieronnan ja kiropraktikon lisäksi edistämään palautumista ja pitämään muutenkin kroppaa kunnossa. Venyttelyä tulee tehtyä aina treenin jälkeen ja lähes aina vapaapäivinä kotona. Pari kertaa viikossa teen putkirullausta. Itsellä kun tuolla alaselässä on vähän vaivaa, joskus t-tankosoudussa ja maastavedossa tullut loukattua, niin olin enenmmän kuin iloinen kun löysin viime vuonna tuollaisen ”selkäkipin” (en ole varma tästä nimestä). Se tekee todella hyvää nikamille, varsinkin jalka- ja selkätreenin jälkeen. Helpottaa painetta kovasti. Tätä tulee käytettyä lähes joka aamua ja ilta.

Sitten on potkunyrkkeilyajoilta jäänyt käyttöön venyttelylaite. Toinen nivuseni on tosi jäykkä ja tämä auttaa siihen ja muutenkin tässä on venytellessä mukava katsella telkkaria 🙂

Uusin ”löytö” jonka bongasin monen sattuman kautta on infrapunamakuupussi. Tämä on tuntunut tosi hyvältä, olen ottanut sitä pari tuntia treenin jälkeen 30 min 45 asteen lämmössä ja siihen venyt päälle, niin kyllä on rentoutunut mies 🙂 kun sitä käyttää näin treenin jälkeen, on se vähän kuin palauttava hieronta, vilkastuttaa verenkiertoa ja panee kuona-aineet liikkeelle.

Mitäpä muuta kuuluu? Treenattu on ja olen löytänyt muutamia hyviä lisäravinteita. Kenties sopimusrintamallakin jotain uutta, pitkään aikaanhan minulla ei ole ollut sopparia kenenkään firman kanssa. Olen kyllä saanut joitakin ravinteita sieltä täältä ja niitä testaillut, mutta mustaa valkoisella ei ole ollut. En tiedä onko kukaan muu tässä maassa käyttänyt niin paljon ravinteita kuin minä, joten olen hyvä testaaja 😀 yli 20 vuoden ajan olen korvannut lähes puolet, joskus ylikin, ruokavalion kaloreista lisäravinteilla, koska olen aina ollut huono syömään kiinteää ruokaa.

Huomenna menen treenaamaan bodyfitness-kisaaja Mari Päkkilän kanssa, laitan ensi kerralla siitä juttua kuvien kera 🙂

Posted in: Uncategorized