Välivuodella voittoon!

Posted on marraskuu 17, 2010 Kirjoittanut

3


Nonni! Aika taas päivitellä tätä mun juttua. Mä oon vaan jotenki huono aloittelee näit kirjotuksia. Mut sit kun pääsen tähän pisteeseen, ni kyllä sitä juttua yleensä riittää.

Vimmeksi homma siis päättyi siihen ensimmäisten kisojen toiseen sijoitukseen. Olin niin pettynyt alkuun, kun mulle kelpaa vain voitto. No Turusta kun ajeltiin kotiin päin ni mietin jo, että kyllä se ihan jees kuitenki meni. Seuraavana päivänä Jamppa (Mäkelän Jarmo) mulle soitteli, et lähetkö kokeilee yleiseen muutaman viikon päästä? Päätös oli jo matkalla kotiin tehty. En lähde! Syy tähän oli juuri se, haluan aina taistella kärkipaikasta. Tiesin sen, et mulla ei ole mahollisuutta siihen yleisessä. Miksi siis kuluttaa kroppaa yhtään enempää, kun takana oli jo aivan järjetön puolenvuoden rääkki. Rasvaa oli poltettu kehosta pois reilusti! Painoa lähti kevyesti yli 20kg.

Pariviikkoa tuli huilattua kisojen jälkeen, sit alotin kevyesti jumpailemaan. Jampan kanssa sovittiin yhteistyöstä, ja ruvettiin siis kimpassa rakentamaan pakettia. Tavoiteeksi laitettiin 07 SM-kisat, ja mestaruus! Yläkerta vaatii eniten töitä, mutta myös jalat piti saada paremmiksi. Treeneissä ei todellakaan löysäilty, päin vastoin, ruuvia kiristettiin entisestään. Jampan avulla opin mitä kehonrakennus on. Aikasemmin olin treenannut pelkästään ryskyttämällä! Ei paljon pidelty pumppiviikkoja. Nyt siis mukaan tuli myös pumppailua. Mutta edelleen treeni oli minun kohdallani isoja painoja suht lyhkäsiä sarjoja, ero aikasempaan oli se max pumpin hakeminen viimeistään treenin lopussa. Tähän väliin nyt voi pikkusen brassailla 🙂 Eli kun puhuin isoista painoista, niin tein 06 alkuvuodesta syväkyykkyä 285kg 3 toistoa apuvälineinä vyö ja rätit, kehon paino oli silloin 90kg. Maasta irtosi myös sama rauta mutta vain 1 kerran. Penkki aina ollu mulla jotenki tosi nihkeetä, mutta siis 185kgx2. No ok kait noi kehonrakentajalle ihan jees rautoja on, mut joo se niistä lihakset pitää kasvaa, eikä siis perus pena 🙂

No jos hyvää, niin sit aina myös jotain huonoa! Suski (vaimoni) kisasi 06 syksyllä, ja hyvällä menestyksellä heti ekoissa kisoissa. Niistä varmasti makoisin PM kolmonen. Sinä vuonna tyttöjä PM lauteilla oli todella hyvin. Mutta joo sis, mulle tapahtui SM-kisojen ja PM-kisojen välissä loukkaantuminen! Jalkaprässissä tein viimeistä sarjaa, kun oikeasta reidestä kuului epämielyttävä rutina. Kalvot otti hittiä! Pahinta oli se veren kertyminen kinttuun. Komea koko reiden sivun kokoinen mustelma tuli. Pikku hiljaa se valu alaspäin jalkaa kohti nilkkaa, kipu sekä turvotus mukana. Siinä sitten tuli muutaman kk taukoa jalkatreeneihin. No eipä sen väliä, sain ainakin panostettua siihen yläkertaan, mikä siis oli selkeesti jalkoja jäljessä. Väliin muutama kuva.

Siinä ekassa kuvassa Suski PM-lavalla. Toisessa minä ihan ite 07 dietin alussa, olin tossa ollu vajaa 1kk dietillä. Kolmas sitten o7 SM-lavalta ja vapari menossa.

Treenit ja kisoihin valmistauminen oli todella brutaalia meininkiä Jampan kanssa. Väillä lensi yrjöt, joskus tuli verta nenästä, ja muistan myös niitä kyykkyjä, missä liikuttiin todellakin hämärän rajamailla. Pudotus sarjoja mitkä alko painoista 240kg! Joka kerta niin monta toistoa kun tuli, sitten pari pakkoa! Lopulta tangosta löytyi vain 60kg ja sillä ei pääsyt enää montusta ylös. Sit ruvettiin tekemään niitä pakkoja! Tunto hävisi koko kropasta, mailma muuttui mustaksi, päässä kaikuu vaan Mäksyn huudot saatana nyt tehään sitä pihviä, hamaan lopuun saakka perkele!! Sit jossain vaiheessa avaa silmät, makaan salin lattialla aivan pihalla mitä on tapahtunu. Jamppa myhäilee vieressä ja sanoo mulle, vittu se oli kyykkyä pakkotoistoilla 🙂 Ei se treeni siihen loppunu, tehtiin jalat kokonaisuudessaan läpi, niin ku aina. Mut noi on sellasia settejä, et ei ihan joka kerta kyllä tehä. Aina välillä vaan hyvä antaa totaali shokkia lihaksille.

Tuloksia siis syntyi välivuodella kisoista. Joka paikkaan oli tullut lihaa lisää, erityisesti yläkertaa saatiin  toivotulla tavalla parennettua. Dietti eteni juuri niin ku Jampan kanssa oltiin suuniteltu. Kalorit pysyi korkealla lähes dietin loppuun saakka. Tässä juuri lunttasin mun raamattua (dietti vihkoni) elokuun loppunn menty kaloreilla 3200-3400. Syyskuussa vähän ennen Turun katsaus kisaa menty vasta alle 3000kcal. Mutta mä teen reilusti aerobista aina dietillä, sillä tavalla mun kroppa vaan toimii parhaiten. Turun katsaus piti käydä, ja se oli päätetty vetää läpi tyyliin, ihan ku ois treeniviikko. Tätä kisaa ennen oltiin touhuttu piilossa kaikilta, eli kuntoa ei ollu hehkuteltu netissä jne. Pakkikisen Mike otti musta kuvat kisan jälkeen salilla, ja niitä voi katella täältä. www.pakkotoisto.com Puntari näytti Turussa 84kg! Ja selvää oli jo ennen sitä, et alle kasiin mennään. Tiukka kyllä olin jo silloin, mut ei tarpeeksi SM-lavoille. Mentulan Jari pyysi minua sitten BG-teamiin, ja myös teki minulle loppuviimeistelyn pääkisaa varten. Jampan kanssa oltiin viimeistelyn suhteen samaa mieltä, ja tulos oli mitä parhain. VOITTO TULI! Se oli yksi himmeimmistä fiiliksistä mitä ikinä olen kokenut. Vain omien lapsien syntymä menee edelle. Ensimmäiset tunteet oli, ei helvetti voiko olla totta. Sitten yhtä iloa ja hymyä koko ukko! Vasta kun ajeltiin kotiin päin, ni se oikeesti iski. Siinä meikäläinen herkkänä miehenä sitten tirautti kunnon kyyneleet. Tunne kuohu oli jotain todella ihmeelistä, iloa, surua, kärsimystä, kaikkea sekaisin. Mitä vid… sitä kelaili. Mut noi fiilarit takas sen, et mä tuun aina olemaan koukussa tähän lajiin.

Pm-kisat jätin väliin suosiolla, koska vasempaan rintalihakseen tuli pikku repsahdus 2 viikkoa ennen SM-kisoja. Ei siinä mitään näkynyt, mutta tunne oli kuin joku ois vetäny puujalan. Siinä ois taas ollut ihan hölmöä kituutella kipeen tissin kanssa. Vaikka laji on rakas mulle, niin joku tolkku silti! Eri homma jos joku tästä maksaisi, mut joo…….. Itte tässä kaiken kustantaa, ja se kuva lehdessä, ja pokaali kädessä nyt ei niin iso juttu ole, et pitäisi sinitellä loukkaantuneena eteenpäin.

Jooho tulipa textiä 🙂 Äidinkielen opettjat taas pitelee rinnasta, sis niin järkyttävää on tää mun tyyli. Pilkku sinne piste tonne,, pitikö noi kirjottaa yhteen, ihan sama! Ajatus ja idea varmasti menee perille. Tsemppiä kaikille treeneihin!

Posted in: Uncategorized